Elektronik Sigara Hakkında 

Bazı haberlerde elektronik sigaranın tuzak olduğu ve azalan sigara satışlarını arttırmak için şirketlerin yeni bir oyunu diye bahsediliyor. Ayrıca elektronik sigarada 7 kat daha fazla nikotin alımı gerçekleşiyormuş bu da anormal bir nikotin bağımlısı topluluğu oluşturuyormuş. Bu söylemler ilerleyen günlerde netleşecektir diye düşünüyorum. Amacım size ahkam kesmek değil.

Ne yazık ki sigara bağımlısı olan insan sayısı çok fazla, her ne kadar kullanan insan azalıyor deseler de hala büyük bir ekonomik paya sahip.  Benim gibi sigarayı bırakmak isteyen bağımlılara ise elektronik sigarayla ilgili deneyimlerimi aktarmak istedim. Umarım işinize yarar.

  •    Önce elektronik sigara kullanımına göz atalım.

Şarjlı olan elektronik sigaraların likid haznesi mevcut ve bu haznenin aldığı likid miktarı değişkenlik gösteriyor. Eğer günde iki paket sigara içen biriyseniz en az 5mg olmasına dikkat edin. Yoksa yanınızda likid taşımak zorunda kalabilirsiniz. Aldığım ürün 10mg üzerinde likid alıyor ancak ben bu ürünü az kullandığım için 5-6 günde bir likid dolumu yapıyorum. Alacağınız markanın yorumlarına kesinlikle bakın çünkü bazıları inanılmaz dandik oluyor. Benim aldığım ürünün fiyatı 250tl idi. bataryanın 2600ma altında olmamasına dikkat edin. Eğer bunun altında ise şarj çok hızlı tükeniyor ve gün içinde tekrar şarj etmeniz gerekiyor. Ben ederim diyorsanız o başka tabi. Ayrıca elektronik sigaranın bakımını her likid dolumunda yapın derim. Çünkü likid jel denilen şey hafif yapışkan bir madde ve bu da marpucunun toz la dolmasına neden oluyor.

  • Vücuda etkisi?

Bu sigarayı yoğun bir şekilde kullanmamaya özen gösteriyorum.  Sürekli yanımda taşıyorum ve elim sigaraya gittiğinde çıkartıp bir kaç nefes alıp cebime koyuyorum. Daha ikinci günde sigara kullanımını 1 pakete düşürdüm. Aradan 2 hafta geçti ve hala bir paket sigara içiyorum ancak  elektronik sigara kullanımını da oldukça azalttım. Yani size şöyle ifade edeyim: Günlük dolu dolu 25 nefesi geçmez. Yalnız bilmeniz gereken farklı bir durum var. Bu ürünü fazla kullandığınızda 10-15 dakika süren bir baş ağrısı oluyor. Sanırım yoğun nikotinden dolayı. Eğer tiryaki değilseniz uzak durun derim. Günde bir paketin altında sigara içiyorsanız bence bu ürüne hiç bulaşmadan sigarayı bırakabilirsiniz. Benim gibi tiryakilerdenseniz azaltmak veya bırakmaya yardımcı olmak için kullanabilirsiniz. Unutulmamalı ki zararları konusunda kesin bilgiler yok.

  • Bu ürünü hangi amaçla kullanacağınız çok önemli.

Bu ürüne bulaşmamın tek nedeni sigarayı bırakmada araç olarak ifade edilmesi. Eğer siz amaç olarak bu ürüne yaklaşıyorsanız kesinlikle uzak durun derim. Çünkü bir gün sürekli kullanmayı denedim ve baş ağrım hiç bitmedi. Beyne çok farklı etkileri de olabilir diye düşünüyorum. Belki kullandığım likidle alakalıdır diye markayı da değiştirdim ama sonuç aynı. Herkesin vücudunda aynı etkiyi yapar mı bilmiyorum fakat benim tecrübe ettiklerim bunlar.

4 ay sonra:

Yazıyı ekledikten 4 ay sonra düşüncelerimde bazı değişiklikler oldu. Sigarayı bırakmak isteyen arkadaşlar kesinlikle uzak durun. Çünkü bırakmak bir yana sigara sayısını arttırabiliyor. İlk başlarda oldukça azaltmıştım ancak baş ağrım arttı ve elektronik sigarayı kenara attım ve o günden bu yana hiç kullanmadım. Bıraktıktan birkaç gün sonra sigara sayım artmaya başladı, neyse ki bir süre sonra normale döndüm. Kesinlikle uzak durulması gereken bir ürün diye düşünüyorum. Çünkü yarar sağlamaktan çok zararı olduğunu düşünmeye başladım. Nikotin oranı gerçekten artıyor ve vücudu oldukça fazla etkiliyor, bunun yanında baş ağrısına da sebep oluyor ve baş ağrının hayra alamet olmadığı belli. Elektronik sigaranın, sigarayı bırakmada hiçbir etkisi olmadığını denedim ve gördüm.

Umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur. Tüm okuyuculara Sigarasız bir gelecek diliyorum…

Yorum bırakın